Jesteśmy
przedszkolem dwujęzycznym, polsko-angielskim. Termin "wychowanie dwujęzyczne" oznacza taką organizację procesu dydaktycznego w przedszkolu, czy w szkole, w której język drugi jest obok języka ojczystego dzieci środkiem przekazu informacji, wiedzy
i środkiem komunikacji.
W procesie tym dzieci wykorzystują swoje naturalne, wrodzone "zdolności uczenia się języka", uczestnicząc w komunikacji językowej z osobami dorosłymi i rówieśnikami. Edukacja dwujęzyczna w przedszkolu ma niewiele wspólnego z tradycyjnymi metodami uczenia języków obcych. Zapewniamy dzieciom codzienny kontakt z językiem obcym na zasadzie tzw. pełnego zanurzenia, co w naturalny sposób pozwala przyswoić język angielski. Pomysłowe ćwiczenia, zabawy, gry, piosenki, czy rymowanki są odpowiednio dobierane do potrzeb dzieci, które zadziwiająco szybko zaczynają rozpoznawać komunikaty kierowane do nich w języku obcym i uczą się na nie reagować.
W procesie edukacyjnym
korzystamy z programów, które zostały dopuszczone do realizacji przez MEN.
Nasz program nauczania obejmuje również takie metody:
-
program wychowania przedszkolnego „W kręgu zabawy” opracowany przez Jadwigę Pytlarczyk
-
program „Język angielski w wychowaniu przedszkolnym” M. Boguckiej i D. Łoś
Kadra pedagogiczna pracująca w przedszkolu posiada kwalifikacje do pracy bilingwalnej
z dziećmi. Kwalifikacje te są systematycznie doskonalone poprzez uczestnictwo w warsztatach
i kursach. Wiedza zdobywana dzięki nim pozwala na stosowanie różnorodnych, aktywizujących metod pracy z dziećmi.
Nauczyciele naszego przedszkola:
-
stymulują i inicjują procesy rozwojowe dziecka
- wprowadzają dzieci w świat języka angielskiego, dzięki ciągłej z nim styczności
- są przewodnikami w poznawaniu różnych zakątków świata, ich kultur i tradycji
- otaczają wychowanków uwagą, życzliwością i otwartością
- czuwają nad realizacją zadań, pozostawiając jednocześnie dużo swobody dzieciom w wyborze metod, miejsca pracy, środków wyrazu
- są zawsze przy dziecku, gdy ich potrzebuje
W swojej pracy korzystamy z wielu
metod aktywizujących i wszechstronnie rozwijających naszych wychowanków:
-
wykorzystujemy dziecięcą matematykę według E. Gruszczyk-Kolczyńskiej i E. Zielińskiej
- pracujemy Metodą Dobrego Startu według M. Bogdanowicz
- stosujemy elementy „Gimnastyki mózgu” według metody P. Dennisona
- wprowadzamy w świat pisma według metody J. Majchrzak
- wykorzystujemy również zabawy i gry z pedagogiki zabawy KLANZA
- zajęcia ruchowe zawierają elementy metody ruchu rozwijającego W. Sherborn
- w codziennej pracy wykorzystujemy również metodę dramy
- podczas komunikacji z dziećmi w języku angielskim stosujemy:
-
metodę TPR (Total Phisical Response) - metoda reagowania całym ciałem
- metodę naturalną
- elementy metody bezpośredniej
W przedszkolu
posiłki nie są limitowane, dzieci jedzą tyle, ile chcą zjeść. Zawsze mogą poprosić o dokładkę. Nie zmuszamy dzieci do jedzenia, dbamy natomiast, aby nasze przedszkolaki odżywiały się zdrowo. Wspólne posiłki są okazją do spróbowania różnorodnych dań jak również kształtowania dobrych manier przy stole. Między posiłkami podajemy owoce.